Αναρτήθηκε από Autonome Bird
Αναρτήθηκε από Autonome Bird
Wednesday, April 16, 2008 στις 7:14 AM | 0 σχόλια  
*3. Γειά χαρά! Σας παρουσιάζουμε την 4η έκδοση ενός δελτίου
εμπνευσμένου από το Peoples Global Action*


Στην σύνοδο του δικτύου στην Ντιζόν εστιάσαμε στην ανάγκη για ένα μη
ψηφιακό εργαλείο επικοινωνίας. Για αυτόν το λόγο είχαμε την ιδέα να
ξαναεπιχειρήσουμε την έκδοση ένος έντυπου δελτίου . Θα θέλαμε να ξεκινήσουμε
αυτό το εγχείρημα με το παρακάτω κάλεσμα.


Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε αυτό το δελτίο ως ένα
φόρουμ ανταποκρίσεων , διαφορετικών εγχειρημάτων , δράσεων και αγώνων που
συνδέονται με το PGA. Αν και το δελτίο αυτό δεν μιλάει στο όνομα του δικτύου
, είναι εμπνευσμένο από αυτό.


*Για τον λόγο αυτό το δελτίο θα συνεχίσει να είναι ένα αυτόνομο εγχείρημα*,
που θα δούλεψει μόνο μέσα από την πλατιά συμμετοχή των ομάδων και των ατόμων
από το δίκτυο. Το εγχείρημα αυτό είναι μία ανοιχτή διαδικασία , υπό την
ευθύνη μιας ομάδας εργασίας ανα έκδοση.


Κάθε ομάδα εργασίας που θέλει να αναλάβει μία μελλόντική έκδοση ,μπορεί να
ανακοινώσει τις ιδέες τις όπως και να θέσει μια χρονική προθεσμία για τα
άρθρα , στην λίστα της ευρωπαϊκης διαδικασίας του PGA (
pga_europe_process@squat.net) .


Μετά την σχεδίαση και έκδοση του δελτίου βα ήταν επίσης χρήσιμο αν κάθε
ομάδα εργασίας νοιάζεται στο να μοιράσει την δεξιοτεχνία της , με την
επόμενη . Αυτό πρακτικά σημαίνει , να της παρουσίασει τα εργαλεία που
χρησιμοποίησε για την έκδοση του δελτίου.


Η εκτύπωση και διανομή του δελτίου γίνετε με τον ίδιο τρόπο που
δημιουργούνται τα άρθρα. Ύπο την ευθύνη όλων των συλλογικοτήτων που
εμπλέκονται με την διαδικασία του PGA.

*Για να γίνει το δελτίο ένα καλύτερο εργαλείο αντιπληροφόρησης και ίσως πιο
ανοιχτό στους παγκόσμιους αγώνες , παρακαλούμε συνεχίστε να στέλνετε άρθρα
στην διεύθυνση pga_europe_process@squat.net*


**

*κατεβάστε το δελτίο από εδώ *

http://aresistance.net/data/pga4_read.pdf


http://aresistance.net/data/pga4_print.pdf
Αναρτήθηκε από Autonome Bird
5η Συνάντηση του Peoples' Global Action στην Ευρώπη Αθήνα 20 με 27
Αυγούστου 2008 , κάλεσμα σε αυτόνομες αντικαπιταλιστικές ,
αντιεξουσιαστικές ομάδες και κινήματα βάσης

Το PGA (People's Global Action) ξεκίνησε το 1998 και από τότε λειτουργεί ως ένα εργαλείο, μια διάχυτη δομή για το συντονισμό ομάδων και ανθρώπων που μοιράζονται κοινούς αγώνες και πρακτικές, σύμφωνα με διάφορες αντικαπιταλιστικές και αντιεξουσιαστικές αρχές (βλ. βασικές αρχές). Το PGA ξεκίνησε το Διηπειρωτικό καραβάνι το 1999, καθώς και τις ημέρες διεθνούς δράσης ενάντια στο G8, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, την Παγκόσμια Τράπεζα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο... Στο Σιάτλ, τη Γένοβα, την Πράγα, και πολλά λιγότερο γνωστά γεγονότα, το PGA υπήρξε μια κινητήριος δύναμη πίσω από πολυάριθμες δράσεις και λογικές. Σε έναν συνδυασμό διεθνών πρωτοβουλιών και τοπικών αγώνων, οι ομάδες κοντά στο PGA τώρα αναζητούν νέους δρόμους για ταράξουν τα στάσιμα νερά.

Στην Ευρώπη, οι ομάδες που ενστερνίζονται τις αρχές του PGA συναντιούνται κάθε δύο χρόνια, με την πρωτοβουλία μιας "συντονίστριας" συλλογικότητας. Από το 1998, αυτές οι συναντήσεις αποτελούν μια ευκαιρία για αρκετές μέρες ανταλλαγής πρακτικών και γνώσεων, αλλά και δημιουργίας δεσμών, που μας επιτρέπουν να οργανωνόμαστε καλύτερα σε κοινές δράσεις.





Η 5η συνάντηση του Peoples Global Action αυτήν την φορά θα λάβει μέρος
στην Ελλάδα.
Την ευθύνη της διοργάνωσης της συνάντησης την έχει ένα δίκτυο αυτόνομων
ομάδων από τα Βαλκάνια. Αυτή ακριβώς είναι και η ουσιαστική διαφορά από
προηγούμενες συναντήσεις. Η συλλογικότητα που συντονίζει την συνάντηση
δεν είναι μία τοπική ομάδα αλλά ένα δίκτυο από μια ολόκληρη γεωγραφική
περιοχή.
Με την προετοιμασία όλους αυτούς τους μήνες διάφορα ερωτήματα ,
προβλήματα και επιθυμία για κοινή δράση ήρθαν στην επιφάνεια , από όλους
εμάς που δουλεύουμε για την σύνοδο για μια ακόμα μία φορά εδώ στην
Βαλκανική περιφέρεια.
Θα θέλαμε να ανοίξουμε μια πλατιά συζήτηση για τοπικές δράσεις σε
συνδυασμό με μία παγκόσμια προοπτική. Με άλλα λόγια θέλουμε να
συζητήσουμε για το μέλλον του δικτύου PGA και την διαδικασία του όπως
επίσης τις διάφορες θεματικές και ιδέες για δράση.
Ως παράδειγμα : οι παρακάτω θεματικές που ήδη δουλεύουμε ή θα θέλαμε να
καλέσουμε ανθρώπους σε ανοιχτές συναντήσεις πάνω σε αλλά , κατά την
διάρκεια της συνόδου
θεματικές

αυτόνομοι χώροι και καταληψιακές δράσεις , πατριαρχία , σεξισμός , queer ,
radical feminism , καταστολή και κινήματα αλληλεγγύης , άρνηση στράτευσης
και μιλιταρισμός , βιοτεχνολογία της κυριαρχίας , περιβάλλον , υθαγενείς ,
ζαπατίστας , παγκοσμιοποίηση , DIY – sharing skills , DIY κατασκευές
, teknivals , fanzines , infoshops , PGA infopoints , γή και αυτονομία
, πρόσβαση στην γή και οικοκοινότητες , ψηφιακοί αγώνες , ελεύθερο
λογισμικό , αυτόνομοι σέρβερς , indymedia tools , επισφάλεια ,
ριζοσπαστική πρακτική θεωρία , δικτύωση , τοπικές εναλλακτικές , ακτιβισμός
, αγώνας για πράσινους χώρους και κινήματα στην γειτονιά , άλλο ,
συνεχίζεται ... η λίστα είναι πολύ μεγάλη

αν θέλετε να οργανώσετε κάποια θεματική , workshop , προβολή ή ότι άλλο
παρακαλούμε να μας στέλνετε στο : con2008@no-log.org τις παρακάτω
πληροφορίες :

όνομα της ομάδας σας – αν είστε σε κάποια ομάδα , πόσα άτομα έρχεστε

εμαιλ επικοινωνίας

το workshop που θέλετε να οργανώσετε

θεματική

@ το συντομότερο που θα έχουμε τις παραπάνω πληροφορίες θα ανακοινωθούν
στο πρόγραμμα της συνάντησης @

5 ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ P.G.A

1. Ξεκάθαρη απόρριψη του καπιταλισμού, του ιμπεριαλισμού, των εμπορικών
συμφωνιών, των ιδρυμάτων και των κυβερνήσεων που προωθούν την καταστροφική
παγκοσμιοποίηση.


2. Ξεκάθαρη απόρριψη όλων των μορφών εξουσίας και διακρίσεων,
περιλαμβάνοντας (αλλά χωρίς να περιορίζεται μόνο σε αυτά) τον ρατσισμό, την
πατριαρχία, το θρησκευτικό φονταμενταλισμό όλων των πίστεων. Ενστερνιζόμαστε
την πλήρη αξιοπρέπεια όλων των ανθρώπινων υπάρξεων.


3. Διάθεση αντιπαράθεσης, καθώς δεν πιστεύουμε ότι η προσπάθεια άσκησης
πολιτικής πίεσης μπορεί να έχει ουσιαστική επιρροή προς τέτοιους
προκατειλημμένους και αντιδημοκρατικούς φορείς, των οποίων ο μόνος που
πραγματικά χαράζει την πολιτική είναι το πολυεθνικό εμπόριο.


4. Κάλεσμα σε άμεση δράση και πολιτική ανυπακοή, υποστήριξη των αγώνων των
κοινωνικών κινημάτων, υπερασπίζοντας της μορφές αντίστασης που μεγιστοποιούν
το σεβασμό για τη ζωη και για τα δικαιώματα των καταπιεσμένων, καθώς και την
κατασκευή τοπικών εναλλακτικών στον παγκόσμιο καπιταλισμό.


5. Φιλοσοφία οργάνωσης βασισμένη στην αποκέντρωση και την αυτονομία. Το PGA
είναι ένα εργαλείο για το συντονισμό και όχι ένας οργανισμός. Δεν έχει μέλη
και δεν έχει, ούτε θα έχει, "νομική" υπόσταση. Κανένας οργανισμός ή πρόσωπο
δεν μπορεί να εκπροσωπεί το PGA.
Αναρτήθηκε από Autonome Bird
Διεθνής συνάντηση για καταλήψεις και αυτόνομους χώρους

Κέσελμπεργκ, Βερολίνο, 24-26 Μάη 2008

Διεθνής συνάντηση για τους αυτόνομους χώρους – γιατί;

Μετά την τελευταία διεθνή συνάντηση καταλήψεων και αυτόνομων χώρων στη Ντιζόν της Γαλλίας, τον περασμένο Νοέμβρη, έρχεται η δεύτερη συνάντηση: αυτή τη φορά στα περίχωρα του Βερολίνου.

Τη βλέπουμε ως μια συνάντηση όχι μόνο για να ανταλλάξουμε τακτικές και ιδέες, ή τις εμπειρίες μας από της μέρες δράσης του Απρίλη (και να σχεδιάσουμε τις επόμενες;) αλλά για να μοιραστούμε τα νέα μας εγχειρήματα, τους αγώνες και τις νίκες: να ξανασχεδιάσουμε τις γραμμές της μάχης. Να πετύχουμε διαρκή ανταλλαγή και αλληλεγγύη σε διεθνές επίπεδο.

Ο χρόνος

Η συνάντηση θα κρατήσει τρεις μέρες: από το Σάββατο 24 Μαΐου μέχρι τη Δευτέρα 26. Καλούμε τους πάντες να φτάσουν εδώ την Παρασκευή κατά της διάρκεια της ημέρας, ή το βράδυ.

Για όσους μπορούν να καθίσουν λίγο περισσότερο, οι ημέρες δράσεις για τους ελεύθερους χώρους του Βερολίνου λαμβάνουν χώρα από τις 30 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου (wba.blogspot.de) .

Ατζέντα

Φυσικά έχουμε κάποιες ιδέες και έχουμε συμπεριλάβει τις προτάσεις που έγιναν ήδη στη Ντιζόν, αλλά η ατζέντα παραμένει ανοιχτή και στο τέλος θα καθοριστεί από τον κόσμο που θα έρθει. Αν έχετε ιδέες, επιθυμίες ή αν θέλετε να κάνετε ένα workshop, στείλτε e-mail στο intersquatberlin@riseup.net.

Μέχρι στιγμής προτεινόμενα θέματα:

* Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την καταστολή
* Ποιες νέες στρατηγικές μπορούν να υπάρξουν προκειμένου να δημιουργηθούν και να εφευρεθούν καταλήψεις και αυτόνομοι χώροι;
* Πώς επηρεάζει την πραγματικότητα των αυτόνομων χώρων το να πληρώνουν νοίκι ή να αγοράζουν τα σπίτια;
* Τι είναι οι ελεύθεροι χώροι και γιατί είναι σημαντικοί;
* Πώς οι αυτόνομοι χώροι γεννούν, υποστηρίζουν ή εμπλέκονται σε ευρύτερους κοινωνικούς αγώνες;

Και φυσικά θα υπάρξει ανάγκη να μιλήσουμε για τις Ημέρες Δράσης του Απρίλη, να αξιολογήσουμε τις δράσεις και τη διαδικασία δικτύωσης και πιθανώς να αναπτύξουμε περαιτέρω την υποδομή που δημιουργήθηκε στη Ντιζόν.

Το μέρος

Η συνάντηση θα γίνει στο Κέσελμπεργκ, έναν αυτόνομο χώρο/εγχείρημα στην εξοχή, μόλις έξω από το Βερολίνο. Στο Κέσελμπεργκ υπάρχει χώρος για να κοιμηθούν περίπου 100 άτομα (αλλά αν έχετε φέρτε σκηνές), καθώς και αρκετές αίθουσες για συνελεύσεις και workshops. Το μέρος περιβάλλεται από δάσος και υπάρχει πολύς χώρος για διαλείμματα ή για εξωτερικές συζητήσεις, αν ο καιρός είναι καλός.

Αν είναι εύκολο αφήστε τα σκυλιά σας στο σπίτι. Αν τα φέρετε μαζί σας, παρακαλούμε κρατήστε τα κοντά σας όλη την ώρα, καθώς υπάρχουν άγρια ζώα στο δάσος γύρω από το Κάσελμπεργκ και ήδη ζουν εκεί μια ομάδα από σκυλιά.

Το μέρος είναι επίσης ενάντια στη χρήση χημικών. Ο κόσμος που ζει στο Κέσελμπεργκ, είπαν ότι μπορούν να παρέχουν σαπούνι, αν όμως φέρετε δικά σας βεβαιωθείτε ότι δεν περιέχουν χημικά.

Πώς να έρθετε από το Βερολίνο:

Δημόσια συγκοινωνία: Ο κοντινότερος σταθμός τρένου είναι στο Έρκνερ, απλά πάρτε τη γραμμή S3 του προαστιακού με κατεύθυνση το Erkner. Είναι μια τοπική γραμμή του Βερολίνου και τα εισιτήρια κοστίζουν περίπου 3 ευρώ.

Από το σταθμό του Έρκνερ μπορούμε είτε να περάσουμε να σας πάρουμε, αν μας πείτε πότε έρχεστε, ή μπορείτε να πάρετε το λεωφορείο. Είναι η γραμμή 428, με κατεύθυνση το Ziegenhals, μέχρι τη στάση 'Neu Zittau, Kesselberg'. Η είσοδος του Κέσελμπεργκ είναι δίπλα στη στάση του λεωφορείο. Εναλλακτικά, παίρνει 20 λεπτά να έρθετε από το Έρκνερ με το ποδήλατο.

Με αυτοκίνητο: Το Kesselberg είναι περίπου 7 χιλιόμετρα νότια του Erkner, ανάμεσα στο Neu Zittau και το Wernsdorf. Οδηγώντας από τον περιφερειακό του Βερολίνου (Berliner Ring), απλά ακολουθήστε την έξοδο προς Erkner μέσω Neu Zittau, ή την έξοδο Niederlehme μέσω Wersdorf, κατεύθυνση προς Neu Zittau. Για χάρτη δείτε στο http://www.kesselberg.info/weg.html .

Ο χώρος για στάθμευση είναι περιορισμένος στο Κέσελμπεργκ, οπότε θα ήταν χρήσιμο να ξέρουμε από πριν αν έρχεστε με αυτοκίνητο ή θέλετε να παρκάρετε ένα τροχόσπιτο μέσα στο μέρος κατά τη διάρκεια της συνάντησης.

Προκειμένου να ετοιμάσουμε αρκετό χώρο, να οργανώσουμε φαγητό κτλ., χρειάζεται να έχουμε μια ιδέα του πόσο κόσμο να περιμένουμε, οπότε ενημερώστε μας για το ότι έρχεστε. Παρομοίως, αν χρειάζεστε χώρο να για να μείνετε στο Βερολίνο πριν ή μετά τη συνάντηση, στείλτε e-mail στο intersquatberlin@riseup.net .

Ρίχνετε μια ματιά στο blog για τις τελευταίες πληροφορίες. http://interspace.blogsport.de/ Τα λέμε τον Μάιο!
Αναρτήθηκε από Autonome Bird
Monday, April 7, 2008 στις 6:01 AM | 0 σχόλια  
Κάλεσμα

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΖΑΠΑΤΙΣΤΙΚΟΥΣ ΛΑΟΥΣ

ΑΘΗΝΑ, 9-10-11 ΜAΪΟΥ 2008

Συντρόφισσες και σύντροφοι

Δεκατέσσερα χρόνια μετά τη δημόσια εμφάνιση του Ζαπατιστικού Στρατού Εθνικής Απελευθέρωσης (EZLN), δεκατέσσερα χρόνια μετά από μια ολόκληρη διαδικασία ανάκτησης γαιών και εδαφών με αίμα και φωτιά προς όφελος των ιθαγενών λαών, ζαπατιστικών και μη, δεκατέσσερα χρόνια μετά τη Φωτιά και τον Λόγο, οι ζαπατιστικοί λαοί υφίστανται μια νέα επίθεση από το μεξικανικό κράτος: "νόμιμες" αρπαγές εκτάσεων, εξαναγκαστικοί εκτοπισμοί, απειλές εκτοπισμών, επαναδραστηριοποίηση παραστρατιωτικών ομάδων, επιθέσεις εναντίον της ακεραιότητας των ζαπατιστικών οικογενειών, ζημιές στην περιουσία και τα υπάρχοντά τους, πολιτικοί κρατούμενοι και όμηροι, κατασκευή αδικημάτων, είναι, μεταξύ άλλων, μερικά από τα συγκεκριμένα γεγονότα που αντιμετωπίζουν εκ νέου οι ζαπατιστικοί λαοί.

Η κλιμάκωση και το επίπεδο των επιθέσεων υποχρέωσε την Επιτροπή της Έκτης του EZLN να αναστείλει την περιοδεία που προετοίμαζαν για τον περασμένο Οκτώβρη σε όλη την κεντρική και νότια χώρα στο πλαίσιο της Άλλης Καμπάνιας.

Αυτό οδήγησε διάφορες οργανώσεις στο Μεξικό και στον κόσμο να αντιδράσουμε απέναντι στην κλιμάκωση της καταστολής εναντίον των ζαπατιστικών λαών.

Φωτιά και Λόγος σημαίνει 12 ημέρες φωτιάς και 14 χρόνια τιμής στον λόγο. Αν υπάρχει ένα ιθαγενικό κίνημα που έχει αποδείξει στην πράξη τόσο το ένα όσο και την Άλλη, είναι οι ζαπατιστικοί λαοί και ο EZLN. Με συναντήσεις με την εθνική και διεθνή κοινωνία των πολιτών, με τον διάλογο και οικοδομώντας μαζί μια χώρα και έναν κόσμο πολύ διαφορετικό, όπου να χωρούν πολλοί κόσμοι (σεβασμός στη διαφορά), όπου η δημοκρατία, η ελευθερία και η δικαιοσύνη θα είναι μια πραγματικότητα για όλους και όλες.

Γυρίζοντας προς τα πίσω, δεκατέσσερα χρόνια μετά, βλέπουμε μια πραγματικότητα … και μια έμπνευση:


Ημερομηνίες Πρωτοβουλίες που προτάθηκαν και που πραγματοποιήθηκαν
6 με 9 Αυγούστου 1994 Εθνική Δημοκρατική Συνέλευση

3 με 8 Ιανουαρίου 1996 Εθνικό Ιθαγενικό Φόρουμ

3 με 7 Απριλίου 1996 1η Αμερικανική Ηπειρωτική Συνάντηση

30 Ιουνίου με 6 Ιουλίου 1996 Φόρουμ για τη Μεταρρύθμιση του κράτους

27 Ιουλίου με 3 Αυγούστου 1996 1η Διηπειρωτική Συνάντηση για την Ανθρωπότητα και ενάντια στον Νεοφιλελευθερισμό

27 Ιουλίου με 3 Αυγούστου 1997 2η Διηπειρωτική Συνάντηση για την Ανθρωπότητα και ενάντια στον Νεοφιλελευθερισμό

12 με 17 Σεπτεμβρίου 1997
Πορεία των 1.111 και Ιδρυτικό Συνέδριο του Ζαπατιστικού Μετώπου Εθνικής Απελευθέρωσης

20 με 22 Νοεμβρίου 1998 1η Συνάντηση του EZLN με την κοινωνία των πολιτών

21Μαρτίου 1999 Διαβούλευση για την Αναγνώριση των Δικαιωμάτων των Ιθαγενών Λαών και για το τέλος του Πολέμου Εξολόθρευσης

7 με 10 Μαΐου 1999 2η Συνάντηση του EZLN με την κοινωνία των πολιτών

31 Ιουλίου y 1η Αυγούστου 1999 1η Συνάντηση με τους Δημοκράτες και το Ζαπατιστικό Όνειρο

9 Φεβρουαρίου 2001 Ο EZLN απαντά στις ερωτήσεις της κοινωνίας των πολιτών μέσα από την ηλεκτρονική του σελίδα

24 Φεβρουαρίου 2001 Έναρξη της Πορείας του Χρώματος της Γης

2, 3 και 4 Μαρτίου 2001 Συνέδριο του Εθνικού Ιθαγενικού Κογκρέσου

28 Μαρτίου 2001 Είσοδος στο Εθνικό Κοινοβούλιο (Ομιλία της Διοικήτριας Εστέρ)

1η Απριλίου 2001 Ύστερα από 77 δημόσιες εκδηλώσεις και 37 μέρες περιοδείας σε 13 πολιτείες ολοκληρώνεται η πορεία για την ιθαγενική αξιοπρέπεια

7 Δεκεμβρίου 2002 Χώρα των Βάσκων: μονοπάτια

10 Νοεμβρίου 2003 Έναρξη της καμπάνιας: “EZLN: 20 και 10, η φωτιά και ο λόγος”

12 Ιανουαρίου 2004 Ολοκλήρωση της καμπάνιας: “EZLN: 20 και 10, η φωτιά και ο λόγος”

13 Ιουνίου 2005 Έκτη Διακήρυξη της Ζούγκλας Λακαντόνα: Η Άλλη Καμπάνια
5, 6 και7 Αυγούστου 2005 Προπαρασκευαστικές Συναντήσεις με τις Πολιτικές Οργανώσεις της Αριστεράς (Η Άλλη Καμπάνια)
12, 13 και 14 Αυγούστου 2005 Προπαρασκευαστικές Συναντήσεις με Ιθαγενικές Οργανώσεις και Ιθαγενείς Λαούς του Μεξικού (Η Άλλη Καμπάνια)
19, 20 και 21 Αυγούστου 2005 Προπαρασκευαστικές Συναντήσεις με τις Κοινωνικές Οργανώσεις της Αριστεράς (Η Άλλη Καμπάνια)
26, 27 και 28 Αυγούστου 2005 Προπαρασκευαστικές Συναντήσεις με οργανώσεις μη κυβερνητικές, καλλιτεχνικές, πολιτιστικές, ομάδες, συλλογικότητες (Η Άλλη Καμπάνια)
2, 3, 4, 9, 10 και 11 Σεπτεμβρίου 2005 Προπαρασκευαστικές Συναντήσεις με γυναίκες, άντρες, ηλικιωμένους, παιδιά, μεμονωμένα άτομα, εκπροσώπους οικογενειών, κοινοτήτων, δρόμων, γειτονιών, συνοικιών (Η Άλλη Καμπάνια)

16 Σεπτεμβρίου 2005 Συνάντηση με όλους αυτούς που συμμετείχαν στις προπαρασκευαστικές συναντήσεις και κοινή ανακοίνωση

1η Ιανουαρίου 2006 Η Άλλη Καμπάνια: Έναρξη της

1ης φάσης της περιοδείας του Απεσταλμένου Μηδέν

28 Νοεμβρίου 2006 Ολοκλήρωση της 1ης φάσης της περιοδείας του Απεσταλμένου Μηδέν σε όλη τη χώρα (31 πολιτείες και ένα Ομοσπονδιακό Διαμέρισμα)

30 Δεκεμβρίου 2006 1η Συνάντηση των Ζαπατιστικών Λαών με τους Λαούς του Κόσμου

25 Μαρτίου 2007 Έναρξη της 2ης φάσης της Άλλης Καμπάνιας

25Μαρτίου 2007 Αναγγελία της Διεθνούς Καμπάνιας για την υπεράσπισης της Γης και των Εδαφών

10 Ιουνίου 2007 Εθνικό Φόρουμ ενάντια στην καταστολή

20 με 28 Ιουλίου 2007 2η Συνάντηση των Ζαπατιστικών Λαών με τους Λαούς του Κόσμου

22 Σεπτεμβρίου 2007 Λόγω των απειλών στους ζαπατιστικούς λαούς, ο EZLN αναβάλλει τη δεύτερη φάση της περιοδείας του στο κεντρικό και νότιο τμήμα της χώρας (Η Άλλη Καμπάνια)

11 με 14 Οκτωβρίου 2007 Συνάντηση των Ιθαγενών Λαών της Αμερικής (Βίκαμ, Σονόρα)

28 με 31 Δεκεμβρίου 2007 3η Συνάντηση των Ζαπατιστικών Λαών με τους Λαούς του Κόσμου (Συνάντηση γυναικών)

13 με 16 Δεκεμβρίου 2007 Ο Υποδιοικητής Μάρκος αναγγέλλει την επιστροφή των καιρών πολέμου. 1η Διεθνής Συνάντηση στη Μνήμη του Αντρές Ομπρί (Η αίσθηση του κόκκινου)


Δεν είναι όλες οι πρωτοβουλίες που πήραν οι ζαπατιστικοί λαοί, είναι μόνο μερικές, ένα δείγμα των πεπραγμένων εκείνων που στην πράξη, τίμησαν τον λόγο, την αξιοπρέπεια και την εφευρετικότητα.

Λόγω της αύξησης των επιθέσεων και των συνεπειών τους, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο και επείγον να συνδεθούμε - με την ευρεία έννοια της λέξης - ότι είναι καιρός να συναντηθούμε, να γνωριστούμε, να ξανασυναντηθούμε και να ξαναγνωριστούμε, ότι είναι καιρός να ξανασυσπειρωθούμε, ότι είναι καιρός.

'Έτσι, στο όνομα της Ανοικτής Συνέλευσης Αλληλεγγύης στους Ζαπατίστας και Ενάντια στην Καταστολή στην Τσιάπας (Ελλάδα) και του Κέντρου Πολιτικής Ανάλυσης και Κοινωνικών και Οικονομικών Ερευνών (CAPISE) σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε στην:









Ευρωπαϊκή Συνάντηση για την Υπεράσπιση και τον Αγώνα με τους Ζαπατιστικούς Λαούς και την Άλλη Καμπάνια - Μεξικό

Πού;

Στην Αθήνα της αλληλεγγύης!

Πότε;

Στις 9, 10 και 11 του προσεχούς Μαΐου

Στόχοι

Γι' αυτήν την πρώτη συνάντηση, θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό να καθορίσουμε βασικούς, μίνιμουμ και συγκεκριμένους στόχους που θα μας επιτρέψουν να δημιουργήσουμε μια βάση και επίσης θα προετοιμάσουν το έδαφος για μια δεύτερη συνάντηση που θα βοηθήσει να διευρυνθούν ακόμα περισσότερο οι ορίζοντες. Γι' αυτό, οι στόχοι για αυτήν την πρώτη συνάντηση με την Ευρώπη της αλληλεγγύης είναι:

1 - Απέναντι στη νέα επίθεση του μεξικανικού κράτους εναντίον των ζαπατιστικών λαών, να παρουσιάσουμε προτάσεις και σχέδια δράσης σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο που θα επιτρέψουν όχι μόνο την αντίσταση στην επίθεση, αλλά και την προώθηση του ολοκληρωμένου ζαπατιστικού σχεδίου, στο πλαίσιο της αυτοδιάθεσής τους ως ιθαγενών λαών.

2 - Απέναντι στην επίθεση του μεξικανικού κράτους εναντίον του πανεθνικού κινήματος της Άλλης Καμπάνιας στο Μεξικό, να παρουσιάσουμε προτάσεις και σχέδια δράσης σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο που θα επιτρέψουν όχι μόνο την αντίσταση στην επίθεση, αλλά και την προώθηση του σχηματισμού και της συνάρθρωσης αυτού του υπό οικοδόμηση πανεθνικού κινήματος.

3- Να διερευνήσουμε τη δυνατότητα συνέχισης αυτού του υπό κατασκευή ευρωπαϊκού δικτύου. Να διερευνήσουμε τα επόμενα βήματα, την πιθανότητα μιας δεύτερης συνάντησης ή/και άλλων συντονισμένων πρωτοβουλιών.

Ιστορικό

Πριν από λίγο παραπάνω από έναν μήνα και απέναντι στη νέα επίθεση εναντίον των ζαπατιστικών λαών και κατά τη διάρκεια της περιοδείας του CAPISE στην ευρωπαϊκή ήπειρο, συντρόφισσες και σύντροφοι ευρωπαϊκών ομάδων ήδη προετοίμαζαν την πρωτοβουλία για μια Ευρωπαϊκή Καμπάνια Αλληλεγγύης στην Ζαπατιστική Αυτονομία και ενάντια στον Πόλεμο στην Τσιάπας. Το κάλεσμα της Ευρωπαϊκής Καμπάνιας έδωσε καρπούς άμεσα: διάφορες οργανώσεις, δίκτυα, ομάδες, πρωτοβουλίες και μέλη της ευρωπαϊκής κοινωνίας των πολιτών προσχώρησαν και συνεχίζουν να προσχωρούν σε αυτή την Καμπάνια, παρουσιάζοντας προτάσεις και πρωτοβουλίες δράσης απέναντι στην καταστολή που ξαναζούν οι ζαπατιστικοί λαοί.

Ο νεοζαπατισμός έχει δεκατέσσερα χρόνια δημόσιας ζωής. Πριν από δεκατέσσερα χρόνια άτομα από όλον τον κόσμο είδαν να αντικατοπτρίζεται στο ζαπατιστικό κίνημα η ταυτότητά τους και το πνεύμα αγώνα τους. Αυτοί που σήμερα βρίσκονται και βρισκόμαστε συνδεδεμένοι με τους ζαπατιστικούς λαούς μέσα από οργανώσεις, ομάδες, δίκτυα ή ατομικά, είμαστε από διαφορετικές γενιές, μερικοί και μερικές είμαστε από τη δεκαετία του '90, ξεκινώντας από το 94, άλλοι και άλλες μετά το 2000, άλλοι και άλλες τόσοι και τόσες μετά την Έκτη Διακήρυξη της Ζούγκλας Λακαντόνα το 2005, μερικοί και μεριές πια δεν είναι, άλλοι και άλλες έφυγαν και ξαναγύρισαν, μερικοί και μερικές μόλις έφτασαν, μερικοί και μερικές συμμετείχαν και συμμετέχουν σε κάποια ή σε διάφορες από τις πρωτοβουλίες και τις προτάσεις των ζαπατιστικών λαών σε φόρουμ και συναντήσεις, άλλοι και άλλες δουλεύουν και υλοποιούν προγράμματα με τους ζαπατιστικούς λαούς.

Θεωρούμε ότι είναι καιρός να συναντηθούμε, να ξανασυναντηθούμε, να γνωριστούμε, να ξαναγνωριστούμε, να συνδεθούμε, να ξανασυνδεθούμε, να ενδυναμωθούμε και να δημιουργήσουμε μια βάση για κάθε προσπάθεια που πραγματοποιούν και πραγματοποιούμε όλες οι οργανώσεις, δίκτυα, πρωτοβουλίες, ομάδες και γενικά η κοινωνία των πολιτών που συνδεόμαστε με τον αγώνα των ζαπατιστικών λαών.

Επεξήγηση των τριών στόχων

Σχετικά με τον 1ο στόχο

1 - Απέναντι στη νέα επίθεση του μεξικανικού κράτους εναντίον των ζαπατιστικών λαών, να παρουσιάσουμε προτάσεις και σχέδια δράσης σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο που θα επιτρέψουν όχι μόνο την αντίσταση στην επίθεση, αλλά και την προώθηση του ολοκληρωμένου ζαπατιστικού σχεδίου, στο πλαίσιο της αυτοδιάθεσής τους ως ιθαγενών λαών.

Ήδη σήμερα υπάρχουν προτάσεις και σχέδια δράσης απέναντι στη νέα καταστολή εναντίον των ζαπατιστικών λαών. Ένα συγκεκριμένο και ικανό παράδειγμα που θα πραγματοποιηθεί προσεχώς είναι: Το ευρωπαϊκό ή διεθνές καραβάνι αλληλεγγύης που θα ταξιδέψει στο Μεξικό και στα ιθαγενικά εδάφη της Τσιάπας το προσεχές καλοκαίρι. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία και πρόταση που θεωρούμε ότι θα πρέπει να προωθηθεί ευρέως από όλα τα δίκτυα και ομάδες και εν συνεχεία να καθοριστούν συγκεκριμένοι στόχοι για αυτήν.

Επίσης υπάρχουν, μεταξύ άλλων, προτάσεις για μποϋκοτάζ του τουρισμού στην Τσιάπας και σε όλο το Μεξικό, συντονισμένες κινητοποιήσεις στις Πρεσβείες, εκθέσεις ζωγραφικής, πολιτιστικές εκδηλώσεις. Θεωρούμε ότι ένας τρόπος να ενδυναμώσουμε όλες τις προτάσεις, να τους δώσουμε έναν χρόνο, ένα λογικό και στρατηγικό νόημα, είναι με το να συναντηθούμε και να συντονιστούμε σε όλα τα προτεινόμενα σχέδια δράσης σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Υπάρχουν επίσης προγράμματα που πραγματοποιούν διάφορες οργανώσεις, ομάδες και μέλη της κοινωνίας των πολιτών με τους ζαπατιστικούς λαούς. Για παράδειγμα, αυτοί που υποστηρίζουν την εμπορική διακίνηση του καφέ ή των χειροτεχνιών των ζαπατίστας, αυτοί που συνδέθηκαν ή συνδέονται μέσω αδελφοποιήσεων με τους Αυτόνομους Δήμους και τις ζαπατιστικές κοινότητες ή, επίσης, με προγράμματα εκπαίδευσης, υγείας, διατροφής, επικοινωνίας, μεταξύ άλλων. Πολλές ή διάφορες από αυτές τις οργανώσεις και/ή άτομα δεν γνωρίζονται μεταξύ τους.

Οι οργανώσεις που πραγματοποιούν πολιτικές δουλειές ή διάφορα προγράμματα, σε πολλές περιπτώσεις επίσης δεν είναι γνωστές μεταξύ τους και δεν έχουν καταφέρει να δουν ότι τόσο οι μεν όσο και οι δε είναι στενά συνδεδεμένες στις δουλειές και στους σκοπούς τους.

Είναι καιρός να συναντηθούμε και να συνδεθούμε μεταξύ μας. Είναι καιρός να γνωρίσουμε τι κάνει εκείνη η οργάνωση, ομάδα, δίκτυο ή κοινωνία των πολιτών με τους ζαπατιστικούς λαούς και να δούμε πως όλοι και όλες μας μπορούμε να στηρίξουμε κάθε μια από αυτές.

Σχετικά με τον 2ο στόχο

2 - Απέναντι στην επίθεση του μεξικανικού κράτους εναντίον του πανεθνικού κινήματος της Άλλης Καμπάνιας στο Μεξικό, να παρουσιάσουμε προτάσεις και σχέδια δράσης σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο που θα επιτρέψουν όχι μόνο την αντίσταση στην επίθεση, αλλά και την προώθηση του σχηματισμού και της συνάρθρωσης αυτού του υπό οικοδόμηση πανεθνικού κινήματος.

Υπάρχουν επίσης προτάσεις που ενδυναμώνουν το υπό οικοδόμηση πανεθνικό κίνημα της Άλλης Καμπάνιας. Ένα από αυτά τα παραδείγματα συνδέεται επίσης με το Ευρωπαϊκό ή Διεθνές Καραβάνι το προσεχές καλοκαίρι άλλο ήταν και είναι η υποστήριξη στις συντρόφισσες και τους συντρόφους της Άλλης Καμπάνιας του Σαν Σαλβαδόρ Ατένκο ή η υποστήριξη στους πολιτικούς κρατούμενους μέσα κι έξω από την Τσιάπας, μεταξύ άλλων.

Θεωρούμε ότι είναι καιρός να κοιτάξουμε και να συνδέσουμε επίσης προτάσεις και σχέδια δράσης που θα επιτρέψουν επίσης να δώσουμε λογικό και στρατηγικό νόημα σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Σχετικά με τον 3ο στόχο

3 - Να ανιχνεύσουμε και να προτείνουμε τις μίνιμουμ δυνατές κατευθυντήριες γραμμές για μια Δεύτερη Ευρωπαϊκή Συνάντηση της οποίας ο τόπος πραγματοποίησης θα οριστεί από τους συμμετέχοντες στην πρώτη συνάντηση.

Η CAPISE θα παρουσιάσει (πριν από τη συνάντηση του Μαΐου) συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με τον 3ο στόχο.

Σύντομα (πριν από τη Συνάντηση του Μαΐου) το CAPISE θα παρουσιάσει συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με τον 3ο Στόχο.

Προετοιμασίες για την Συνάντηση του Μαΐου

Προτείνουμε οι οργανώσεις, ομάδες, πρωτοβουλίες και δίκτυα κάθε χώρας που συνδέονται με τους ζαπατιστικούς λαούς, να συγκεντρωθούν και/ή να συνδεθούν για να σχηματίσουν επιτροπές εγγραφής ανά χώρα και/η ανά περιοχή που θα επιτρέψει να συγκεντρωθούν οι εγγραφές. Αυτό θα βοηθήσει τις συντρόφισσες και τους συντρόφους της Ανοικτής Συνέλευσης Αλληλεγγύης στους Ζαπατίστας και Ενάντια στην Καταστολή στην Τσιάπας (Ελλάδα) - που ευχαρίστως δέχθηκαν την πρόταση να οργανώσουν αυτή την πρώτη συνάντηση - να συντονίσουν με πιο αποτελεσματικό τρόπο και να μειώσουν το φόρτο εργασίας τους, την οποία, σίγουρα, ήδη ξεκίνησαν.

Προτείνεται οι οργανώσεις, ομάδες, πρωτοβουλίες και δίκτυα κάθε χώρας που συνδέονται με τους ζαπατιστικούς λαούς, να αρχίσουν, στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, να συναντιόνται για να συζητήσουν προτάσεις και σχέδια δράσης για να τα παρουσιάσουν στη Συνάντηση. Ξέρουμε ότι κάποιοι θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στη Συνάντηση, άλλοι στο καραβάνι το καλοκαίρι και άλλοι και άλλες σε κανένα από τα παραπάνω. Γι' αυτό προτείνουμε επίσης να συναντηθούν και να στείλουν τους απεσταλμένους και τις απεσταλμένες που θα οριστούν από κάθε οργάνωση. Εννοείται ότι οι συντρόφισσες και οι σύντροφοι της Ανοικτής Συνέλευσης Αλληλεγγύης στους Ζαπατίστας και Ενάντια στην Καταστολή στην Τσιάπας (Ελλάδα) αναμένουν να υποδεχθούν και να φροντίσουν όλους και όλες τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες στην Αθήνα της αλληλεγγύης.

Προτείνουμε οι οργανώσεις, δίκτυα, ομάδες, πρωτοβουλίες και μέλη της διεθνούς κοινωνίας των πολιτών που δεν θα μπορέσουν να παραβρεθούν στην Συνάντηση της Αθήνας, να αποστείλουν τις συγκεκριμένες προτάσεις τους ώστε επίσης να συζητηθούν στη Συνάντηση. Στις προτάσεις θα πρέπει να φαίνεται ποιος τις αποστέλλει, το πλήρες όνομα της οργάνωσης ή του ατόμου που την αποστέλλει, η χώρα, η πόλη ή το χωριό, ο αριθμός τηλεφώνου και να διευκρινίζεται αν πρόκειται για πρόταση βραχυπρόθεσμη, μεσοπρόθεσμη ή μακροπρόθεσμη.

Για επαφές

1) Ηλεκτρονική διεύθυνση μόνο για καταγραφή των συμμετεχόντων στη συνάντηση (οργανώσεις ή κοινωνία των πολιτών), γράψτε στη: registroforoatenas@riseup.net
2) Ηλεκτρονική διεύθυνση μόνο για τις προτάσεις, αμφιβολίες ή διευκρινήσεις σχετικά με το φόρουμ, γράψτε στο: infoforoatenas@riseup.net
3) Ιστοσελίδα: www.europazapatista.org

Στοργικά και αγωνιστικά

Ανοικτή Συνέλευση Αλληλεγγύης στους Ζαπατίστας και Ενάντια στην Καταστολή στην Τσιάπας (Ελλάδα)

Κέντρο Πολιτικής Ανάλυσης και Κοινωνικών και Οικονομικών Ερευνών (CAPISE
Αναρτήθηκε από Autonome Bird
Thursday, April 3, 2008 στις 8:38 AM | 0 σχόλια  
Αγρια καταστολή και συλλήψεις στο Βουκουρέστι
Εισβολή της αστυνομίας στο κέντρο των διαδηλωτών, προσαγωγές και ξυλοδαρμοί

nonatonoborder1.jpgΑπό τις 2 μέχρι τις 4 Απριλίου διεξάγεται στο Βουκουρέστι η Σύνοδος του ΝΑΤΟ και η καταστολή έχει ήδη πάρει ανεξέλεγκτους ρυθμούς. Με την έναρξη της Συνόδου, η αστυνομία εκκένωσε βίαια εργοστάσιο που είχαν νοικιάσει ακτιβιστές από το Βουκουρέστι, ώστε να φιλοξενηθούν workshops και αντιμιλιταριστικές συναντήσεις, και συνέλαβε 50 άτομα (φωτογραφίες - βίντεο). Κατά τη μεταφορά τους στο αστυνομικό τμήμα, πολλοί απ' αυτούς ξυλοκοπήθηκαν άγρια χωρίς αιτία και αφορμή. Ενας γερμανός ακτιβιστής βρίσκεται ακόμα υπό κράτηση.

Σε ένδειξη αλληλεγγύης, ακτιβιστές σε διάφορες χώρες της ευρώπης οργάνωσαν δράσεις αντιπληροφόρησης. Στο Βερολίνο, το απόγευμα της 2ας Απριλίου, περίπου 60 ακτιβιστές οργάνωσαν δράση αλληλεγγύης μπροστά από τη ρουμανική πρεσβεία (φωτογραφίες). Η αστυνομία συνέλαβε 2 άτομα, με τη δικαιολογία ότι χτύπησαν το... κουδούνι της πρεσβείας!

Στα Σκόπια της Μακεδονίας, περίπου 50 άτομα το μεσημέρι της ίδιας μέρας διαδήλωσαν ενάντια στο ΝΑΤΟ μπροστά σε κυβερνητικό κτίριο.
Φωτό και περισσότερες πληροφορίες στα αγγλικά: https://balkans.puscii.nl/ // Ιndymedia Ρουμανίας // http://contra-doxa.com // summitnato.wordpress.com/
Αναρτήθηκε από Autonome Bird
“Free as in Freedom, not as in free beer”
RMS

Α. Ιστορική Εξέλιξη :

1. Η εμφάνιση του κινήματος του Ελεύθερου Λογισμικού συμπίπτει με τις απαρχές της εμπορευματικοποίησης του λογισμικού.

 Μέχρι τέλη ‘70 – Οι χρήστες θεωρούσαν αυτονόητη την ελεύθερη ανταλλαγή, σπουδή και βελτίωση των λογισμικών.
 Από τέλη ‘70/ αρχές ‘80 – Οι εταιρείες εισέρχονται στο παιχνίδι, προχωρούν στην εμπορευματικοποίηση των λογισμικών, εφαρμόζουν σε αυτά τους νομικούς κανόνες του δικαίου διανοητικής ιδιοκτησίας και δημιουργούν τη νέα αγορά λογισμικού.
 Η εμπορευματικοποίηση αυτή είναι ευθέως αντίθετη με την πρότερη κουλτούρα που βασιζόταν στο να μοιράζεσαι και συμπίπτει με τις αρχές της οικονομίας δώρου, της κομμουνιστικής (ηθική των χάκερ).

2. Η απάντηση έρχεται από τον κόσμο των χάκερ.

 Το 1983 ο Richard Stallman, ερευνητής στο MIT, διακηρύττει ότι η επερχόμενη εμπορεύματικοποίηση είναι αντικοινωνική και ανήθικη.
 Συλλαμβάνει την ιδέα ενός λειτουργικού συστήματος απάντησης στο ήδη εμπορευματικοποιημένο UNIX, που θα το ονομάσει GNU (από το ακρωνύμιο GNU is not UNIX)
 και παραιτείται από τη θέση του στο ΜΙΤ, προκειμένου να μην θεωρηθεί η ιδέα του ως ιδιοκτησία του πανεπιστημίου κατά τους κανόνες της Διανοητικής Ιδιοκτησίας

3. Το 1985 ο Stallman δημοσιεύει το GNU μανιφέστο, στο οποίο διακηρύττει την πρόθεσή του να εκδώσει το GNU ως ελεύθερο λογισμικό, και ιδρύει το Free Software Foundation.

4. Ταυτόχρονα με αυτές τις εξελίξεις διαμορφωνόταν μέσα στις κοινότητες των χάκερ η ιδέα του copyleft, ως αντιστροφή και αναποδογύρισμα των κανόνων του copyright (all rights reversed). Το copyleft είναι ο όρος που περιγράφει κάθε άδεια χρήσης πνευματικού έργου, με την οποία ο δημιουργός επιτρέπει την ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, τροποποίηση και βελτίωση του έργου, υπό τον όρο ότι κάθε νέα τροποποιημένη/βελτιωμένη έκδοση αυτού θα εκδίδεται με την ίδια άδεια. Η ιδέα του copyleft αποτέλεσε το νομικό όχημα, πάνω στο οποίο χτίστηκε όλο το κίνημα του ελεύθερου λογισμικού και κατέστη δυνατή η απελευθέρωση της δημιουργίας από τα δεσμά της ιδιοκτησίας και το συνεργατικό χτίσιμο τεράστιων συγκεντρώσεων κώδικα από τις κοινότητες.

5. Το 1989 ο Stallman συγγράφει την πιο σημαντική copyleft άδεια, την General Public Licence, η οποία εκτός των άλλων υποχρεώνει τους δημιουργούς να δημοσιεύουν τον πηγαίο κώδικα των λογισμικών τους, απαραίτητο στοιχείο για να είναι δυνατή η τροποποίησή του από τρίτους. Πολύ γρήγορα στο κομμάτι της διαμόρφωσης της άδειας, νομικής κατοχύρωσης και νομικής προστασίας στα δικαστήρια του κινήματος εμπλέκεται ο Eben Moglen, καθηγητής ιστορίας του δικαίου στο πανεπιστήμιο Columbia. Σήμερα υπολογίζεται ότι 70% των έργων ελεύθερου λογισμικού έχουν εκδοθεί υπό την GPL.

6. Το 1991 ο Φιλανδός Linus Torvalds εφευρίσκει τον λειτουργικό πυρήνα αυτού που αργότερα εξελίχθηκε στο Linux. Το 1992 ο Torvalds εκδίδει το Linux υπό την άδεια χρήσης GPL.

7. Το 1993 πάνω από 100 προγραμματιστές εργάζονται πάνω στον πυρήνα και τον προσαρμόζουν σε περιβάλλον GNU. Η αρχαιότερη έκδοση Linux, η slackware, δημιουργείται και λίγο μετά ιδρύεται η κοινότητα Debian, η διανομή της οποίας παραμένει μέχρι σήμερα η πιο πολυάριθμη διανομή από κοινότητα.

8. Το 1994 ο Torvalds δημοσιεύει την έκδοση 1.0 του Linux. Την ίδια χρονιά οι εταιρείες Red Hat και SUSE εκδίδουν την δική τους έκδοση 1.0 Linux. Επίσης εκδίδεται για πρώτη φορά ο Apache Web Server, με βάση τον οποίο τρέχει το μισό διαδίκτυο.

9. Το 1995 εμφανίζεται για πρώτη φορά το ελεύθερο λογισμικό MySQL, το πιο δημοφιλές λογισμικό για τη δημιουργία βάσεων δεδομένων με 11 εκατ εγκαταστάσεις σήμερα. Ταυτόχρονα, εμφανίζεται η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιείται σήμερα σε περισσότερες από 20 εκατ δυναμικές ιστοσελίδες.

10. To 1998 μεγάλες πολυεθνικές, όπως IBM, Compaq, Oracle, διακυρήττουν την στήριξή τους στο Linux. Ταυτόχρονα, ιδρύεται η εμπορική εκδοχή και τάση του κινήματος, η Open Source Initiative (OSI). Κύρια διαφορά αυτού του σχίσματος από το κύριο κίνημα του ελεύθερου λογισμικού είναι η αποιδεολογικοποίηση του ελεύθερου λογισμικού και η εμμονή στην καλλιέργεια των εμπορικών δυνατοτήτων του.

11. To 1999 εκδίδεται για πρώτη φορά το βασικό γραφικό interface του Linux, το Gnome.

12. To 2001 o Lawrence Lessig, καθηγητής ιντερνετικού δικαίου στο πανεπιστήμιο Stanford, δημουργεί το ίδρυμα Creative Commons. Πάνω στην ιδέα του copyleft το ίδρυμα δημιουργεί άδειες χρήσης για κάθε είδος πνευματικής δημιουργίας, όπως έργα λογοτεχνίας, μουσικής, ζωγραφικής, φωτογραφίας κτλ, τις οποίες διαθέτει ελεύθερα και εύχρηστα στο διαδίκτυο, ώστε κάθε δημουργός να μπορεί να εκδώσει εύκολα και γρήγορα το έργο του μέσα από αυτές. Οι άδειες αυτές επεκτείνουν τις λογικές του copyleft σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δημιουργίας, τίθενται σε ισχύ σε 48 έννομες τάξεις και υπολογίζεται ότι έχουν χρησιμοποιηθεί για την έκδοση 140 εκατ. έργων ως σήμερα.

13. To 2002 εκδίδεται η πρώτη έκδοση του openoffice.org και του Mozilla.

14. Το Γενάρη του 2006 η Βενεζουέλα του Τσάβες ψηφίζει νόμο, σύμφωνα με τον οποίο όλες οι δημόσιες υπηρεσίες της χώρας θα πρέπει εντός δύο χρόνων να μεταφέρουν τις υποδομές τους σε ελεύθερα λογισμικά.

15. Το 2007 η Sun εκδίδει την πλατφόρμα Java υπό τη GPL. Ταυτόχρονα, η Microsoft σημειώνει στροφή στη στρατηγική της απέναντι στο κίνημα περνώντας από την ολότελα εχθρική στάση σε μία ιδιότυπη προσπάθεια εγκόλπωσης και διάσπασης των κοινοτήτων (πχ. συνεργασία με Novell).

16. Στις 26 Φεβρουαρίου 2008 η MySQL αγοράζεται από τη SUN.

17. Σήμερα το ελεύθερο λογισμικό αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που αλλάζει τα δεδομένα στον ψηφιακό κόσμο. Η χρήση του τόσο στον ιδιωτικό εμπορικό τομέα όσο και στο δημόσιο κρατικό επεκτείνεται γεωμετρικά με την προοπτική να υπερκεράσει τα εμπορευματικά λογισμικά. Οι λογικές της συνεργατικής, μη εμπορευματικής δημιουργίας, που το διαποτίζουν, επεκτείνονται και σε κάθε μορφή ανθρώπινης δραστηριότητας σε παράλληλη, αν όχι ανταγωνιστική, πορεία με την καπιταλιστική παραγωγή ως προς την οικονομία των άυλων αγαθών. Ταυτόχρονα, η τάση επέκτασής του ακολουθείται από μία μετατόπιση της δυνατότητας καθορισμού της εξέλιξής του από τις κοινότητες σε εταιρικά καπιταλιστικά μορφώματα.

Β. Τι σημαίνει ελεύθερο λογισμικό :

Για πολλαπλούς λόγους θα αναφερθούμε στον ορισμό, που δίνει στο ελεύθερο λογισμικό το FSF, παρ’ όλο που υπάρχει μία ποικιλία άλλων ορισμών κυρίως από πηγές που πρόσκεινται στην OSI. Ο ορισμός που δημοσιεύτηκε το 1986 από το FSF περιέγραφε δύο βασικά σημεία :

Η λέξη “ελεύθερο” δεν αναφέρεται σε χρήμα; αναφέρεται στην ελευθερία. Πρώτον, την ελευθερία αντιγραφής και περαιτέρω διανομής κάθε προγράμματος λογισμικού, έτσι ώστε να το κατέχουν όλοι. Δεύτερον, την ελευθερία τροποποίησης κάθε προγράμματος λογισμικού, έτσι ώστε να έχουν τον έλεγχο των εντυπωμένων σε αυτό κανόνων όλοι. Γι’ αυτό θα πρέπει να διατίθεται μαζί με κάθε λογισμικό και ο πηγαίος του κώδικας, δηλαδή ο κώδικας που είναι ανθρώπινα κατανοητός.

Ο μοντέρνος ορισμός του FSF περιγράφει τέσσερα βασικά σημεία, τέσσερις βασικές ελευθερίες του αποδέκτη του λογισμικού, αριθμημένες από το 0 ως το 3 :

1. ελεύθερη χρήση για κάθε σκοπό (ελευθερία 0)
2. ελεύθερη σπουδή και τροποποίηση (ελευθερία 1)
3. ελεύθερη διανομή (ελευθερία 2)
4. ελεύθερη βελτίωση και έκδοση του βελτιωμένου αγαθού ελεύθερου στο κοινωνικό σύνολο (ελευθερία 3)

Γ. Βασικοί Λόγοι γιατί ΝΑΙ :

1. Λογισμικά καλύτερης “ποιότητας”

 Η δυνατότητα βελτίωσης κάθε ελεύθερου λογισμικού ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ δημιουργεί πνευματικά έργα, που είναι αποτέλεσμα πολλών ανθρώπινων εγκεφάλων και επομένως με αντικειμενικά κριτήρια καλύτερης ποιότητας.
 Στην οικονομία των άυλων αγαθών αποδεικνύεται ότι οι κλειστοί – με βάση τους καπιταλιστικούς κανόνες ιδιοκτησίας στη γνώση – τρόποι παραγωγής κερδίζονται από τους συνεργατικούς, μη εμπορευματικούς τρόπους παραγωγής στο επίπεδο που μέχρι πρότινος θεωρούνταν ασυναγώνιστοι, την “αποτελεσματικότητα”.
 Στην οικονομία των άυλων αγαθών η μορφή της οικονομίας του δώρου (κομμουνιστική), που στηρίζεται στην προσωπική προσφορά του καθενός προς το σύνολο με αντάλλαγμα την επιστροφή σε αυτόν ενός απείρως μεγαλύτερου όλου, αποδεικνύεται πιο “αποτελεσματική” από την καπιταλιστική ακόμη και σε συνθήκες καθολικότητας του καπιταλισμού.
 Οι κοινότητες αποδεικνύονται στην πράξη πιο αποτελεσματικές από τα εταιρικά εμπορικά μορφώματα
 Το κίνητρο της ανιδιοτελούς προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο, ως πιο πρωταρχικό στοιχείο της ανθρώπινης υπόστασης, αποδεικνύεται στην πράξη πιο αποτελεσματικό από το κίνητρο του κέρδους.

2. Λογισμικά μεγαλύτερης κοινωνικής “αξίας”

• Το software (και το hardware βέβαια) είναι προϋπόθεση για την πρόσβαση στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Τα ελεύθερα λογισμικά, που αντιγράφονται και διανέμονται ελεύθερα, εγγυώνται την ισότιμη πρόσβαση για όλους στην ψηφιακή εποχή.
• Στην Κοινωνία της Πληροφορίας το βασικό παραγόμενο αγαθό είναι η γνώση, η πληροφορία και η κουλτούρα σε ψηφιακή μορφή. Η παραγωγή τους στον απτό κόσμο είναι για λόγους ανισότητας προνόμιο των λίγων. Τα ελεύθερα λογισμικά προσφέρουν τα απαραίτητα εργαλεία για την απελευθέρωση της δημιουργικότητας όλων χωρίς περιορισμούς και ανισότητες.

3. “Ο κώδικας ως Νόμος”

• Στον ψηφιακό κόσμο οι κανόνες καθορίζονται από τον κώδικα, δηλαδή το λογισμικό καθώς και το εντυπωμένο σε hardware κώδικα. Οι προγραμματιστές είναι οι νομοθέτες του διαδικτύου.
• Έχουμε να επιλέξουμε μεταξύ του να καθορίζουν την Κοινωνία της Πληροφορίας, το παρόν και το μέλλον της, οι καπιταλιστικές πολυεθνικές τύπου Microsoft, γεμίζοντας τα ψηφιακά περιβάλλοντα με κανόνες ελέγχου και παρακολούθησης, και μεταξύ του να καθορίζουν τους κανόνες του ψηφιακού κόσμου οι κοινότητες. Επιλέγουμε το δεύτερο.

Δ. Μια Μαρξική Προσέγγιση

Η ιστορία του ελεύθερου λογισμικού αποτελεί στην ουσία της την ιστορία της πάλης των τάξεων στην Κοινωνία της Πληροφορίας.

Οι κεφαλαιοκράτες της ψηφιακής εποχής με την υποστήριξη του δικαίου της Διανοητικής Ιδιοκτησίας νέμονται τη γνώση, την πληροφορία και την κουλτούρα που παράγεται στον ψηφιακό κόσμο. Η τάξη των χάκερ, που δημιουργεί την παραγόμενη γνώση, είναι αναγκασμένη να προσφέρει την εργασία της και επομένως να εκχωρεί τα δικαιώματα πάνω στη δημιουργικότητά της στους κεφαλαιοκράτες για λόγους επιβίωσης. Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, που οι εταιρείες διεισδύουν στην οικονομία του λογισμικού, πολλοί χάκερ διαπιστώνουν ότι είναι δέσμιοι των αφεντικών. Ο Stallman αποχωρεί από το MIT, ώστε αυτό να μην έχει τη δυνατότητα με βάση τους κανόνες διανοητικής ιδιοκτησίας να «βάλει χέρι» στην ιδέα του πάνω στο GNU. Οι χάκερ προχωρούν στην αντεπίθεση και φτιάχνουν το δικό τους γαλαξία, τα ελεύθερα λογισμικά, ως απάντηση στο υπάρχον άδικο σύστημα. Χτίζουν τεράστιες συνεργατικές μη-εμπορευματικές δημιουργίες, τις οποίες αποδίδουν απελευθερωμένες από ιδιοκτησία στο κοινωνικό σύνολο.

Το κίνημα του ελεύθερου λογισμικού δεν καταλύει τις καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής γενικότερα ή ειδικότερα στη βιομηχανία των λογισμικών. Σε έναν ωκεανό καπιταλισμού οι απανταχού χάκερ συνεχίζουν να είναι αναγκασμένοι να προσφέρουν τη δημιουργικότητά τους στους κεφαλαιοκράτες, προκειμένου να επιβιώσουν. Ωστόσο, μέσω του κινήματος του ελεύθερου λογισμικού δημιουργείται μία οικονομία παράλληλη προς την καπιταλιστική, η οποία βασίζεται κυρίως στις αρχές της οικονομίας του δώρου (κομμουνιστικής) με τεράστια οφέλη για τις κοινωνίες. Η παράλληλη αυτή οικονομία έχει δυνατότητες να υπερκεράσει την κυρίαρχη καπιταλιστική στον τομέα των λογισμικών, όπως διατρέχει τον κίνδυνο να αφομοιωθεί στο μέλλον από τα καπιταλιστικά πρότυπα. Το παραγωγικό μοντέλο του ελεύθερου λογισμικού ήδη χρησιμοποιείται σε άλλους τομείς της άυλης οικονομίας με επιτυχία και με την προοπτική να επεκταθεί στο σύνολό της.

Ε. Η Αναρχική Οπτική

Το κίνημα του ελεύθερου λογισμικού αλλάζει τα δεδομένα στις σχέσεις εξουσίας που αναπτύσσονται στον ψηφιακό κόσμο.

Τα φαινόμενα εξουσίας του ψηφιακού κόσμου είναι πολύ διαφορετικά από αυτά του απτού κόσμου. Το βασικό παραγόμενο αγαθό στην Κοινωνία της Πληροφορίας είναι η πληροφορία, η γνώση και η κουλτούρα. Για τη δημιουργία καινούργιας γνώσης είναι απαραίτητη η στήριξη στην υπάρχουσα παλαιότερη. Η εφαρμογή κανόνων ιδιοκτησίας στη γνώση, που αποτελεί ίδιον του καπιταλισμού, όχι μόνο αποκλείει από αυτήν – και επομένως από τη δημιουργίας καινούργιας γνώσης – όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα αλλά επιτρέπει και σε όσους την έχουν να χαράσσουν το μέλλον της. Στις κοινωνίες μας, που βασίζονται όλο και περισσότερο σε πληροφορία, γνώση και κουλτούρα, οι κυρίαρχες εξουσίες είναι περισσότερο από ποτέ ικανές να ελέγχουν μέσα από την ιδιοκτησία σε αυτά τα αγαθά το παρόν και το μέλλον της ανθρώπινης δημιουργίας και του ανθρώπινου πολιτισμού.

Το ελεύθερο λογισμικό αλλάζει τις σχέσεις εξουσίας στον ψηφιακό και κατ’ επέκταση και στον απτό κόσμο, αίροντας κατ’ αρχάς τα εμπόδια πρόσβασης σε αυτόν, τουλάχιστον όσον αφορά τον τομέα του software. Αίρει επίσης τα εμπόδια συμμετοχής στη δημιουργική διαδικασία, δίνοντας ελεύθερα σε όλους τα λογισμικά εργαλεία για την παραγωγή καινούργιας γνώσης, πληροφορίας και κουλτούρας. Τέλος, και το πιο σημαντικό χτίζει τον κώδικα του ψηφιακού κόσμου με όσο το δυνατόν πιο δημοκρατικές διαδικασίες από τις κοινότητες, αποτρέποντας στην πράξη τον καθορισμό του από τα κράτη και το κεφάλαιο με βάση κανόνες ελέγχου.

Οι νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, με τις δυνατότητες μαζικής αυτό-επικοινωνίας και διάχυσης της πληροφορίας χωρίς τα εμπόδια του τόπου και του χρόνου, κρύβουν μέσα τους τις προοπτικές για την απελευθέρωση της γνώσης από τα δεσμά της ιδιοκτησίας καθώς και τις προοπτικές για μία νέα οικονομία των άυλων αγαθών, η οποία θα βασίζεται σε κομμουνιστικές αρχές. Το κίνημα του ελεύθερου λογισμικού αποτελεί αντανάκλαση αυτών των δυνατοτήτων στην πράξη. Δείχνοντας το πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε την καπιταλιστική οικονομία στο σήμερα το κίνημα αυτό εμπεριέχει ως κύριο στοιχείο του το φαντασιακό μίας άλλης κοινωνίας και μίας άλλης οικονομίας. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρακτικές και τα μοντέλα του αντιγράφονται πλέον ταχύτατα και σε άλλους τομείς της ανθρώπινης δημιουργικότητας.

Στ. κοινότητες V εταιρείες

Η βασική διαπάλη στο κίνημα του ελεύθερου λογισμικού περιγράφεται αντιθετικά ανάμεσα στις κοινότητες και στις εταιρείες. Από τη μία οι κοινότητες αγωνίζονται να διατηρούν τον μη εμπορευματικό χαρακτήρα του και να τελειοποιούν τα αμεσοδημοκρατικά μοντέλα συναπόφασης για τον καθορισμό της εξέλιξής του και από την άλλη οι εταιρείες εργάζονται με σκοπό το κέρδος για την εμπορευματικοποίησή του.

Το πιο βασικό στοιχείο είναι το ποιος και πως θα καθορίζει την εξέλιξη του ελεύθερου λογισμικού ή πιο απλά το ποιος και πως θα καθορίζει τον κώδικα που κάθε φορά υιοθετείται σε κάθε εγχείρημα ελεύθερου λογισμικού. Όσο πιο εμπορευματικό γίνεται το ελεύθερο λογισμικό τόσο λιγότερο ή καθόλου αμεσοδημοκρατικά θα παίρνονται τέτοιες αποφάσεις με τελική προοπτική την υιοθέτηση κανόνων ελέγχου και από τα ελεύθερα λογισμικά.

Οι βασικοί πάντως κανόνες των ελεύθερων λογισμικών αποτρέπουν την προοπτική πλήρους εμπορευματοποίησης. Αυτό σημαίνει ότι τα ελεύθερα λογισμικά θα συνεχίζουν να παρέχονται για πάντα δωρεάν και θα αφήνουν τη δυνατότητα τροποποίησής τους στους χρήστες σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Η αποκομιδή κερδών για τις εταιρείες θα περιορίζεται, όπως και σήμερα, σε υπηρεσίες υποστήριξης ή customization, κλάδοι της οικονομίας οι οποίοι σε συνθήκες καπιταλισμού είναι έτσι και αλλιώς εξαιρετικά δύσκολο να απελευθερωθούν.

Η. Αντί Επιλόγου

Νησίδες ελευθεριότητας δεν υπάρχουν μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα χωρίς τάσεις εκφυλισμού. Υπάρχει όμως ένα εχέγγυο, λόγω του οποίου το φαινόμενο του ελεύθερου λογισμικού θα έχει τη δυνατότητα να ανθίσταται, όσο και αν παρουσιάζει τάσεις εκφυλισμού προς την εμπορευματικοποίηση. Αυτό το εχέγγυο είναι η αρχή της συνεργατικής δημιουργίας, πάνω στην οποία όλο το οικοδόμημα του ελεύθερου λογισμικού βασίζεται.

Η επιτυχής εξέλιξη κάθε εγχειρήματος ελεύθερου λογισμικού βασίζεται στις κοινότητες που το υποστηρίζουν, τα μέλη των οποίων, σκορπισμένα στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, προσφέρουν ανιδιοτελώς χρόνο και δημιουργικότητα με βασικό κίνητρο την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Οι εμπορευματικές/ιδιοκτησιακές λογικές του καπιταλισμού αντιτίθενται στο στόχο της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Όσο περισσότερο λοιπόν τέτοιες εμπορευματικές/ιδιοκτησιακές λογικές θα επεκτείνονται/υπερισχύουν σε εγχειρήματα ελεύθερου λογισμικού, τόσο περισσότερο αυτά θα χάνουν την κινητήρια τους δύναμη, την υποστήριξη των κοινοτήτων και των ατόμων-χρηστών.

Μέσα στο κίνημα του ελεύθερου λογισμικού συντελούνται σοβαρές ιδεολογικές και πρακτικές αντιπαραθέσεις/διαπάλες, από τη μία προς την κατεύθυνση της απελευθέρωσης και από την άλλη προς την κατεύθυνση της εμπορευματικοποίησης. Σε αυτές τις διαπάλες δε μπορούμε να στεκόμαστε αμέτοχοι αλλά να παίρνουμε θέσεις μάχης. Ο κινηματικός χώρος στην Ελλάδα αντιμετωπίζει το ελεύθερο λογισμικό και γενικότερα τα θέματα της Κοινωνίας της Πληροφορίας στην καλύτερη περίπτωση με αδιαφορία και στη χειρότερη με μηδενιστικά αρνητικές λογικές, που οφείλονται στη μή κατανόηση του φαινομένου. Έχουμε δύο επιλογές : ή να στρουθοκαμηλίσουμε ακόμη λίγο και να τρέχουμε με μεγάλες ήττες πίσω από τις εξελίξεις ή να εμπλακούμε στις διαπάλες του ψηφιακού κόσμου προκαταβάλλλοντας τις εξελίξεις και αλλάζοντας τα πράγματα από θέσεις φύσει επίθεσης.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Αναρτήθηκε από Autonome Bird
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates