Thursday, September 18, 2008
στις
4:37 AM
|
Με αφορμή την 5η Πανευρωπαϊκή Συνάντηση του Peoples Global Action που έλαβε μέρος στο παιδαγωγικό πανεπιστήμιο στην Αλεξαδρούπολη συνειδητοποίησα πως στην Ελλάδα λίγος κόσμος κάνει αυτό-στοπ. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να γράψω αυτό το μικρό άρθρο όχι μόνο για να επιχειρήσω να σας βάλω σε σκέψεις πως μπορείτε να ξεκινήσετε να κάνετε αυτο-στοπ , αλλά και για να σπάσω ένα μύθο που υποστηρίζουν πολλοί ότι το αυτο-στοπ είναι αδύνατο στην Ελλάδα.
Καταρχήν πρέπει να θέσουμε τα επιχηρήματα γιατί πρέπει να κάνουμε αυτο-στοπ και όχι να πληρώνουμε τόσα χρήματα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πραγματικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς αν και ακόμα στην Ελλάδα είναι πολύ φθηνότερα σε σύγκριση με άλλες περιοχές της Ευρώπης , προσαρμόζονται όλο και περισσότερο στα πρότυπα της κοινωνίας της κατανάλωσης και ελεύθερης αγοράς.
Αν και αυτό από μόνο του αποτελεί επιχείρημα να κάνει κάποιος αυτο-στοπ , με δεδομένο πόσες φορές δεν είχαμε χρήματα να ταξιδέψουμε από ένα μέρος στο άλλο , πρέπει να σταθούμε σε άλλους 2 σημαντικούς κατά την γνώμη μου παράγοντες.
1. Το αυτο-στοπ συμβάλει σημαντικά στην μείωση των αυτοκινήτων , καθώς και στο μποικοτάζ της μεταφοράς με εισιτήριο. Μην ξεχνάμε ότι τα κέρδη των μαζικών μέσων μεταφοράς ξεπερνούν κατά πολύ πολλούς άλλους κλάδους του σαρκοφάγου καπιταλιστικού ιστού.
2. Γιατί ίσως πρέπει να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε σοβαρά την αυτονομία μας από τις υπηρεσίες που μας προσφέρει ο καπιταλισμός και να ανοίξουμε της συζήτηση ''αυτονομία στις μεταφορές''. Αυτονομία στην μεταφορά ίσως να μην είναι ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα που θα έπρεπε να ασχοληθεί το κίνημα , αλλα σίγουρα είναι κομμάτι ενός εναλακτικού τρόπου ζωής συνολικά εναντιωμένου με τον καπιταλισμό.
Κάποιος λοιπον θα μπορούσε να πεί: εντάξυ ναι! στο αυτο-στοπ αλλά εδώ δεν είμαστε στην Βόρεια Ευρώπη, το αυτο-στόπ είναι αδύνατο στην Ελλάδα. Αυτό θα μου επιτρέψετε να σταθώ και να πω , πως αυτό στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι μύθος. Λέω στην καλύτερη γιατί έχω την αίσθηση ότι πηγάζει από φόβο και ένα βόλεμα στις μικροαστικές μας ανέσεις τις περισσότερες των περιπτώσεων.
Είναι αλήθεια πως και εγώ δεν είχα ανάλογη εμπειρία με το αυτο-στοπ στην Ελλάδα, μέχρι την συνάντηση στην Αλεξανδρούπολη που ανέφερα πριν. Οι περισσότεροι που έφτασαν στην συνάντηση , έφτασαν από διαφορετικές περιοχές της Ευρώπης με αυτο-στοπ. Αυτό από μόνο του με ενθάρρυνε να γράψω , ελπίζω να ενθαρρύνει και εσας να το δοκιμάσετε. Αρκετοί λοιπόν έφτασαν στην συνάντηση από την Θεσσαλονίκη , άλλοι απο τα σύνορα με Αλβανία και κάποιοι από την Πάτρα.
Ένα άλλο επιχείρημα που είναι κυρίαρχο στους κύκλους των επικριτών του αυτο-στοπ είναι το ζήτημα , κατά πόσο είναι ασφαλές. Αυτό πραγματικά είναι ένα θέμα. Καλό λοιπόν είναι να ταξιδεύουμε πάντα με ένα ακόμα άτομο. Το μαγικό νούμερο στο αυτο-στοπ ειναι το 2. Αν πάλι κάποιος ταξιδεύει μόνος του ας προσέχει σε πιο αμάξι κάνει αυτο-στοπ. Με άλλα λόγια ας κόβει φάτσες.
Ας περάσουμε τώρα σε κάποιες άλλες χρήσιμες συμβουλές για το αυτο-στοπ. Καλό είναι να αποφεύγουμε να κάνουμε αυτο-στοπ στην Εθνική για αυτονόητους λόγους αλλά να ψάχνουμε για βενζινάδικα. Σε πρατήρια είναι πάρα πολύ εύκολο να βρούμε κάποιον που πηγαίνει προς τα εκεί που πηγαίνουμε και εμείς. Βέβαια πάντα πρέπει να προσέχουμε το πρατήριο να είναι στην κατεύθυνση που θέλουμε να πάμε. Αυτό το γράφω για προσωπικά την έχω πατήσει έτσι στην Δανία. Καλό λοιπόν να συμβουλευόμαστε πάντα ένα χάρτη.
Κάτι άλλο που θα πρέπει να προσέχουμε είναι να είμαστε πάντα στην κατεύθυνση της Εθνικής , για να μην κολλήσουμε σε κάποιο χωριό ή στην μέση του πουθενά. Αυτό επίσης το γράφω από δική μου εμπειρία. Είχα πραγματικά απελπιστεί όταν είχα κολλήσει κάπου κοντά στο lipzig στην Γερμανία , όπου κατά την γνώμη μου είναι και από τα πιο επικίνδυνα να κολλήσει κανείς.
Αυτές λοιπόν είναι και κάποιες από τις πλευρές του ζητήματος. Όποιος έχει ανάλογες ιστορίες και εμπειρία με το αυτο-στοπ , θα με κάνατε τρελά χαρούμενο αν μου τις στέλνατε μιας και ετοιμάζω μια μπροσούρα με προσωπικές ιστορίες για το αυτό-στοπ. Η προσωπική μου διεύθυνση είναι vlanto at riseup.net
enjoy hitch hiking !!!
for land and autonomy and globalnewswire
vlanto
17-09-2008
Καταρχήν πρέπει να θέσουμε τα επιχηρήματα γιατί πρέπει να κάνουμε αυτο-στοπ και όχι να πληρώνουμε τόσα χρήματα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πραγματικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς αν και ακόμα στην Ελλάδα είναι πολύ φθηνότερα σε σύγκριση με άλλες περιοχές της Ευρώπης , προσαρμόζονται όλο και περισσότερο στα πρότυπα της κοινωνίας της κατανάλωσης και ελεύθερης αγοράς.
Αν και αυτό από μόνο του αποτελεί επιχείρημα να κάνει κάποιος αυτο-στοπ , με δεδομένο πόσες φορές δεν είχαμε χρήματα να ταξιδέψουμε από ένα μέρος στο άλλο , πρέπει να σταθούμε σε άλλους 2 σημαντικούς κατά την γνώμη μου παράγοντες.
1. Το αυτο-στοπ συμβάλει σημαντικά στην μείωση των αυτοκινήτων , καθώς και στο μποικοτάζ της μεταφοράς με εισιτήριο. Μην ξεχνάμε ότι τα κέρδη των μαζικών μέσων μεταφοράς ξεπερνούν κατά πολύ πολλούς άλλους κλάδους του σαρκοφάγου καπιταλιστικού ιστού.
2. Γιατί ίσως πρέπει να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε σοβαρά την αυτονομία μας από τις υπηρεσίες που μας προσφέρει ο καπιταλισμός και να ανοίξουμε της συζήτηση ''αυτονομία στις μεταφορές''. Αυτονομία στην μεταφορά ίσως να μην είναι ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα που θα έπρεπε να ασχοληθεί το κίνημα , αλλα σίγουρα είναι κομμάτι ενός εναλακτικού τρόπου ζωής συνολικά εναντιωμένου με τον καπιταλισμό.
Κάποιος λοιπον θα μπορούσε να πεί: εντάξυ ναι! στο αυτο-στοπ αλλά εδώ δεν είμαστε στην Βόρεια Ευρώπη, το αυτο-στόπ είναι αδύνατο στην Ελλάδα. Αυτό θα μου επιτρέψετε να σταθώ και να πω , πως αυτό στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι μύθος. Λέω στην καλύτερη γιατί έχω την αίσθηση ότι πηγάζει από φόβο και ένα βόλεμα στις μικροαστικές μας ανέσεις τις περισσότερες των περιπτώσεων.
Είναι αλήθεια πως και εγώ δεν είχα ανάλογη εμπειρία με το αυτο-στοπ στην Ελλάδα, μέχρι την συνάντηση στην Αλεξανδρούπολη που ανέφερα πριν. Οι περισσότεροι που έφτασαν στην συνάντηση , έφτασαν από διαφορετικές περιοχές της Ευρώπης με αυτο-στοπ. Αυτό από μόνο του με ενθάρρυνε να γράψω , ελπίζω να ενθαρρύνει και εσας να το δοκιμάσετε. Αρκετοί λοιπόν έφτασαν στην συνάντηση από την Θεσσαλονίκη , άλλοι απο τα σύνορα με Αλβανία και κάποιοι από την Πάτρα.
Ένα άλλο επιχείρημα που είναι κυρίαρχο στους κύκλους των επικριτών του αυτο-στοπ είναι το ζήτημα , κατά πόσο είναι ασφαλές. Αυτό πραγματικά είναι ένα θέμα. Καλό λοιπόν είναι να ταξιδεύουμε πάντα με ένα ακόμα άτομο. Το μαγικό νούμερο στο αυτο-στοπ ειναι το 2. Αν πάλι κάποιος ταξιδεύει μόνος του ας προσέχει σε πιο αμάξι κάνει αυτο-στοπ. Με άλλα λόγια ας κόβει φάτσες.
Ας περάσουμε τώρα σε κάποιες άλλες χρήσιμες συμβουλές για το αυτο-στοπ. Καλό είναι να αποφεύγουμε να κάνουμε αυτο-στοπ στην Εθνική για αυτονόητους λόγους αλλά να ψάχνουμε για βενζινάδικα. Σε πρατήρια είναι πάρα πολύ εύκολο να βρούμε κάποιον που πηγαίνει προς τα εκεί που πηγαίνουμε και εμείς. Βέβαια πάντα πρέπει να προσέχουμε το πρατήριο να είναι στην κατεύθυνση που θέλουμε να πάμε. Αυτό το γράφω για προσωπικά την έχω πατήσει έτσι στην Δανία. Καλό λοιπόν να συμβουλευόμαστε πάντα ένα χάρτη.
Κάτι άλλο που θα πρέπει να προσέχουμε είναι να είμαστε πάντα στην κατεύθυνση της Εθνικής , για να μην κολλήσουμε σε κάποιο χωριό ή στην μέση του πουθενά. Αυτό επίσης το γράφω από δική μου εμπειρία. Είχα πραγματικά απελπιστεί όταν είχα κολλήσει κάπου κοντά στο lipzig στην Γερμανία , όπου κατά την γνώμη μου είναι και από τα πιο επικίνδυνα να κολλήσει κανείς.
Αυτές λοιπόν είναι και κάποιες από τις πλευρές του ζητήματος. Όποιος έχει ανάλογες ιστορίες και εμπειρία με το αυτο-στοπ , θα με κάνατε τρελά χαρούμενο αν μου τις στέλνατε μιας και ετοιμάζω μια μπροσούρα με προσωπικές ιστορίες για το αυτό-στοπ. Η προσωπική μου διεύθυνση είναι vlanto at riseup.net
enjoy hitch hiking !!!
for land and autonomy and globalnewswire
vlanto
17-09-2008
Αναρτήθηκε από
Autonome Bird
2 σχόλια:
Αγαπητέ/-ή Autonome3,
έγραψα δυό ιστοριούλες μου για το αυτοστόπ στο δικό μας μπλόγκ (ως σχόλιο).
Αν θέλεις να τις μεταφέρεις κι εδώ, ξέρεις τον τρόπο.
Ενδιαφέρον το/τα μπλογκ σου.
Θα ξανάρθω να διαβάσω και άλλα άρθρα σου με ευκαιρία.
Καλή αντάμωση. Καλό κουράγιο.
Do It Yourself
{ειδικότερα για το συγκεκριμένο άρθρο και σχόλιο: Ναπολέων}
thanks Ελπίζω να μην σε πειράζει να τις βάζω στο zine που ετοιμάζω
Post a Comment